TIPY pro psychickou pohodu

spánek.png
Pro psychickou pohodu je důležité spát.

Tipy pro lepší spánek:
- poslední hodinu před spánkem se věnujte nějaké relaxační aktivitě, např. čtení; nepoužívejte počítače a telefony
- jezte nejpozději 2 hodiny před spánkem; nechoďte spát hladoví, ani přejedení
- kofein nebo alkohol způsobují poruchy spánku
- stanovte si časový plán, kdy chodíte spát a kdy se probouzíte; tento plán dodržujte stále, i o víkendu
- zařiďte si postel a prostředí v místnosti, abyste se cítili co nejlépe
optimism.jpg
Jste ospalí i během dne a máte pocit nedostatku energie? Chybí vám motivace? Těžko se koncentrujete, máte problém se rozhodnout? Cítíte se v depresi?

Co vám pomůže?

Spánek
- choďte spát a vstávejte ve stejnou dobu
- nespěte přes den
- vytvořte si pravidelné rituály před usnutím (teplá koupel, příjemná kniha,...)
- zajistěte si příjemné prostředí v ložnici – ticho, tma, ani příliš horko, ani příliš zima
- nepijte kávu a nekuřte před usnutím
- nejezte před usnutím těžká jídla, pokud máte hlad, dejte si jen lehkou svačinku
- používejte postel pouze na spaní či sex, ne na sledování TV či práci na notebooku

Jídlo a pití
- jezte zdravou a pestrou stravu, jezte pravidelně
- omezte kofein a alkohol, zejména večer
- vyrovnejte svůj energetický příjem s energetickým výdejem

Fyzická aktivita
- zařaďte různé sportovní aktivity do svého denního režimu
- snažte se dosáhnout alespoň 30 min středně intenzivní zátěže
- 5× týdně sportujte nejdéle 3 hodiny před usnutím

Vyvážený životní styl
- uvažujte realisticky co všechno dokážete zvládnout a postupně zvyšujte svoje nároky
- naučte se relaxovat (najděte si něco, při čem se budete cítit příjemně a odpočinete si
- sepište si seznam věcí či aktivit, které vás velmi unavují (na pracovišti i doma) a snažte se najít jiné způsoby řešení těchto situací
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one